Ha jobban körülnézünk egy vállalatnál, nézzük csak, mit csinálnak az emberek a munkahelyükön? Általában a számítógép előtt ülnek és az office csomag valamelyik programján szöveget szerkesztenek, adatokat szűrnek, kimutatást gyártanak vagy prezentációt készítenek. Ezenkívül használnak még szakmaspecifikus szoftvereket, belső céges rendszereket, valamint telefonálnak, leveleket írnak, megbeszélésekre járnak, vagy eseményeket - rendezvényeket szerveznek. Mindeközben kommunikálnak, problémát oldanak meg, konfliktust és stresszt kezelnek, tárgyalnak, ügyeket intéznek. Napi munkájuk során ugyan felhasználják az oktatásban megszerzett tudásnak egy részét, de tény, hogy ma az már nem elég.
A projektjellegű oktatásnak pont az a lényege, hogy miközben egy-egy feladaton dolgoznak a gyerekek, észrevétlenül elsajátítanak olyan készségeket, amelyek hasznosak lesznek a későbbiekben, kiegészítik az elméleti tudást gyakorlattal, különböző készségekkel. Konfuciusz szellemében, mondd el, és elfelejtem, mutasd meg, és megjegyzem, engedd, hogy csináljam, és megértem. Ma információt vagy valamilyen ismeretet már nagyon egyszerű megszerezni. Viszont közösségi gondolkodásra, együttműködésre nevelni, megtanítani tárgyalni, kifejezni a gondolataikat, érzéseiket, tudni hatékonyan kommunikálni nagyon nagy szükség lenne a mai korban. Arról sem elfeledkezve, hogy egy olyan attitűdöt kell kialakítani a tanulókban, hogy tanulni jó, és lehet ezt hatékonyan, élvezetesen is.
Fontos lenne tehát, hogy az iskola egy olyan közeget biztosítson a gyerekek számára, ami nemcsak összhangban van a későbbi elvárásokkal, de úgy készít fel ezekre, hogy kreatívvá és motiválttá is tesz.
Azzal a céllal hoztam létre ezt az oldalt, hogy olyan iskolai projekteket dolgozzak ki és mutassak be, amik közelebb hozzák az iskolai környezetet a valósághoz, segítve ezzel azt, hogy a diákok a későbbi munkahelyen vagy a saját vállalkozásukban könnyebben helyt tudjanak állni.