Mi leszel, ha nagy leszel, minek is tanulunk?

2016. február 10. 17:38 - BPGerti

Nem szeretem ezt a kérdést, mert túlságosan anakronisztikus. Sokféle indokkal tanulunk, sokfele ágazó úton, és az esetek nagy részében nem azt csináljuk, amire az iskolában felkészítettek. Nem irigylem a mostani diákokat, mert nem csak az oktatási rendszer változik, hanem a világ is állandó fejlődésben van körülöttünk, nehéz megjósolni mit fog igényelni a munkaerőpiac x év múlva. Mit lehet tenni?

town-sign-749613_960_720.jpg

Korábban részt vettem egy tehetséggondozó tréningen, ahol a tréner mindenki megrökönyödésére azt tanácsolta egy tanár kollégának, hogy hagyja nyugodtan aludni az egyik diákját az órán, merthogy a gyereket nem érdekli a történelem. Tényleg ennyire egyszerű? Ha a gyereket nem érdekli valami, akkor hagyjuk aludni az iskolában? Persze az ellenkező oldal sem jobb, amikor, a diák azért tanul, hogy jó jegyei legyenek, hogy anya-apa elégedett legyen, hogy tovább tudjon tanulni, hogy a társai elismerését kivívja. Ez a nézet is elég idejétmúlt lett, ennek ellenére nehéz kitörni belőle. De továbbmegyek, mi van, ha dönteni kell, hogy hova tovább. Egy pályaválasztási konferencián beszélgettem néhány diákkal pár éve, nagyon cukik voltak. Azt mondja egy kislány, az egyik nap tengerbiológus szeretnék lenni, a másik nap informatikus. Én egyetlen egy módszert tudok, hagyni, hogy azt csinálja, amit szeret, amiben jól érzi magát, majd Ő dönt, és az lesz a jó, mégha elsőre nem is úgy tűnik. Mielőtt megköveznek, hogy ezt meg hogy merem, gondoljuk csak végig, gyötrődni és küzdeni a jobb jegyért, éjszakákat tanulni, a megfelelésért, az jobb? Én mindig azt vallottam, hogy az utat nem csak egyféle módon lehet bejárni, mégha ez is tűnik egyszerűbbnek. Itt az én példám, érettségi előtt, elhatároztam, hogy közgazdasági egyetem helyett tanítani akarok, természetesen mindenki fújolt. Aztán nem is vettek fel elsőre a közgázra, de végül mégis elvégeztem azt is, majd a tanárit is. Én tanítani akartam, és sok kanyar után, képzéssel és oktatással foglalkozom ma is.

Csatoltam két kérdőívet, igaz, hogy mindkettő régen készült, de hasznos lehet. Az egyik egy tanulási attitűddel foglalkozó teszt, ez abban segít, hogy lássuk, mi motiválja a gyerekeket a tanulásra, szerintem tanulságos. A másik a pályaválasztásban lehet támogató, értékelő lap itt érhető el hozzá.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://projektoktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr708379888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cleo 2016.02.12. 18:06:37

A pályaválasztást támogató tesztnél is az értékelő lap linkje van. Javítanád? Köszi

BPGerti 2016.02.12. 19:39:34

@Cleo: Javítottam, köszi, hogy szóltál.
süti beállítások módosítása